Užsakant nemokamo pavežėjimo pacientams paslaugą, svarbu tikslumas
Šiandien Rokiškio rajono savivaldybėje lankėsi 1808 linijos koordinatoriai Arūnas Būdelis ir Ieva Markevičiūtė. Jų tikslas buvo rajono sveikatos priežiūros specialistams plačiau pristatyti ir aptarti nemokamo pavežėjimo pacientams paslaugą, kuri nuo š.m. liepos 1 d. teikiama visoje Lietuvoje. Pavėžėjimo kriterijus atitinkantys pacientai gali užsisakyti pavėžėjimo paslaugą telefonu 1808 iš namų į gydymo įstaigą ir atgal.
Pasak I. Markevičiūtės, nuo liepos 1 d. iki lapkričio 31 d. visoje šalyje suteikta 18 827, Rokiškyje per šį laikotarpį – 165 nemokamo pavežėjimo paslaugos. Koordinatorės teigimu, Rokiškis bendrame kontekste atrodo gerai.
Vis dėlto, A. Būdelio pastebėjimu, apie šią paslaugą dar nežino ar nenori žinoti nemaža dalis medicinos darbuotojų, todėl jų tarnyba siekia ją pristatyti kuo plačiau, kartu aptarti ir dažniausiai pasitaikančias registravimosi šiai paslaugai klaidas bei įvairius nesusipratimus.
Norint išvengti nesusipratimų, pasak A.Būdelio, reikia registracijai pateikti labai tikslius duomenis, pradedant gydymo įstaigos adresu, baigiant paciento būkle ar poreikiais.
A.Būdelis pateikė nemažai įvairių pavyzdžių. „Svarbu tikslus adresas, neužtenka tik bendro gydymo įstaigos pavadinimo, pavyzdžiui Santarų ar Kauno klinikų, kurios apima ne vieną pastatą, esantį skirtingose vietose. Svarbu, kad tiksliai būtų nurodyta ir paciento būklė. Tarkime, registracijoje nurodyta, kad pacientas mobilus, o, pasirodo, kad jis dėl stuburo traumos vaikščioti ir stovėti gali, tačiau sėdėti – ne, tik gulėti. Tuo tarpu mes atsiuntėme automobilį, kuris nepritaikytas gulinčiam pacientui. Taigi, labai svarbu detalės“, – pabrėžė 1808 linijos koordinatorius.
Susirinkę rajono sveikatos priežiūros specialistai su 1808 linijos koordinatoriais stengėsi išsiaiškinti įvairius klausimus, kylančius registruojant šiai paslaugai pacientą ir tikslinosi kai kuriuos atvejus, kai sunku nuspręsti, ar pacientui ši paslauga teikiama, ar ne.
A.Būdelis patikslino, kad pavežėjimo paslauga yra skirta gyventojams, kuriems:
- nustatytas 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
- nustatytas neįgalumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
- 75 metų bei vyresniems asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
- asmenims, kuriems pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl sveikatos būklės.
Pavėžėjimo paslaugą galima užsisakyti paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808. Daugiau informacijos – interneto svetainėje https://1808.lt/.
Linijos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką. Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne anksčiau kaip prieš mėnesį ir ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.
Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.
Pasak A.Būdelio, pacientams, kuriems ši paslauga priklauso, nei kilometrų, nei pavežėjimų skaičius neribojamas, jeigu reikia, galima važiuoti ir kasdien.
Savivaldybės inform.
Komunikacijos ir kultūros skyrius
Tel. +370 685 66700
El.p.: r.keliuotyte@rokiskis.lt