Sena svetainė
Paraiškos finansavimui

Įvertino gyventojų aptarnavimo kokybę – „vieno langelio“ principas pasiteisino

Rokiškio rajono savivaldybės administracija kasmet organizuoja anoniminę asmenų apklausą, siekdama įvertinti gyventojų aptarnavimo kokybę. 2023 m. spalio 16 d.–gruodžio 17 d. vykdoma apklausa atskleidė, kad aptarnavimas „vieno langelio“ principu pasiteisino – jo privalumus įvertino 78,14 proc. respondentų, o geriausiai buvo įvertintas aptarnavusių specialistų dėmesingumas ir paslaugumas – tą pabrėžė 84,18 proc. apklaustųjų.

Anoniminė anketa buvo sudaryta iš 15 klausimų. Klausimynus raštu užpildė 69 Rokiškio rajono savivaldybės klientai, o elektroninėje sistemoje – 146 asmenys. Apklausoje dalyvavo 169 moterys ir 46 vyrai. Vidutinis respondentų amžius – 44 metai. 52,56 proc. respondentų yra gyvenantys Rokiškio rajone. Keletą atsakymų į anketos klausimus pateikė respondentai iš Vilniaus miesto ir Kauno rajono.

Anoniminėje apklausoje buvo siekta sužinoti, kaip asmenys vertina asmenų aptarnavimą „vieno langelio“ principu, aptarnavusių asmenų pagarbą žmogui, darbuotojų pasiekiamumą, taip pat – ar buvo suteikta išsami informacija apie prašymo, skundo nagrinėjimo eigą ir terminus, ar atsakymas buvo aiškus ir išsamus.

Aptarnavimą „vieno langelio“ principu, kai žmogus iš karto nukreipiamas pas specialistą, 78,14 proc. gyventojų įvertino gerai, 14,88 proc. – vidutiniškai, 6,98 proc. – blogai. Savivaldybės specialisto pateikto atsakymo tikslumą, išsamumą gerai įvertino 74,88 proc., vidutiniškai – 17,21 proc. ir blogai – 7,91 proc. gyventojų. Specialisto aptarnavimo kokybę, paslaugumą gerai įvertino 84,18 proc. gyventojų, vidutiniškai – 10,7 proc., blogai – 5, 12 proc. Dalis asmenų išreiškė padėkas už suteiktą informaciją ir pagalbą sprendžiant jų problemas, už malonų aptarnavimą ir mandagų bendravimą, už laiku ir kokybiškai atliktas paslaugas. Mažiausiai palankiai buvo įvertintas savivaldybės specialistų pasiekiamumas telefonu, el. paštu bei atvykus – 70,23 proc. pateikė teigiamą įvertinimą, 20,93 proc. respondentų pasiekiamumą įvertino vidutiniškai, 8,84 proc. – blogai. Lyginant su 2022 m. apklausos rezultatais, kai specialisto pasiekiamumą blogai įvertino 15,25 proc. respondentų, galima daryti išvadą, kad su tokiomis problemomis susiduriama dvigubai rečiau.

Apklausa parodė, kad daugiausia asmenų (66,51 proc.)  atvyko į Rokiškio rajono savivaldybės administraciją arba seniūniją konsultuotis tiesiogiai žodžiu, 19,53 proc. respondentų pažymėjo, kad rūpimais klausimais kreipėsi telefonu, po 6,51 proc. apklaustųjų tai atliko elektroniniu paštu ir el. būdu (per el. valdžios vartų portalą, SPIS, MGDVIS, TPDRIS, ŽPDRIS ir kt. sistemas). Mažiausias respondentų skaičius (0,9 proc.) kreipėsi paprastu arba registruotu laišku.

Išanalizavus anketos duomenis, matyti, kad dažniausi klausimai ar prašymai, dėl kurių yra kreipiamasi į savivaldybę ir seniūnijas, susiję su socialinėmis paslaugomis ir išmokomis (43,26 proc.), gyvenamosios vietos deklaravimu (14,88 proc.). Kitos kreipimosi priežastys – dėl susitikimo su savivaldybės vadovais, pirminės teisinės pagalbos, dėl renginių organizavimo, miesto tvarkos, nuotekų valymo įrengimo, žemės deklaravimo, metrikacijos, žemės ūkio technikos įsigijimo ir kt.

Apklausos metu beveik visi apklaustieji (90,23 proc.) nurodė, kad, remdamiesi savo patirtimi, rekomenduotų draugams ar pažįstamiems kreiptis į savivaldybę.

Išsamią apklausos ataskaitą rasite:  Gyventojų Apklausos rezultatai 2023