ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos tikslus, funkcijas, teises, valdymą ir darbo organizavimą.
2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga – ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, vykdantis viešąjį administravimą pagal Vietos savivaldos įstatyme nustatytą kompetenciją. Pagal savo prievoles Tarnyba atsako tik savo lėšomis. Tarnyba turi savo antspaudą su pavadinimu ir Savivaldybės herbu. Tarnyba turi atsiskaitomąją sąskaitą banke.
3. Tarnyba įregistruota Juridinių asmenų registre, juridinio asmens kodas – 188662691. Tarnybos buveinės adresas – Sąjūdžio a. 1, LT-42136 Rokiškis.
4. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.10, veiklos sritis – išorės auditas, vertinimas ir kontrolė.
5. Tarnybos savininkė yra Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Savivaldybės taryba. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas. Tarnyba atskaitinga Savivaldybės tarybai.
6. Tarnyba yra išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Tarnybai skiriamų asignavimų dydį Savivaldybės biudžete nustato Savivaldybės taryba.
7. Tarnybos buhalterinę apskaitą, finansinę, statistinę ir mokestinę atskaitomybę tvarko, informacinių technologijų, ūkinį ir materialinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija, teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių organizacijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
9. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, tarptautiniais audito standartais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
10. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
11. Tarnybos uždaviniai – atliekant išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą ar vertinimus Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse, teisės aktų nustatyta tvarka įvertinti finansinę atskaitomybę, biudžeto vykdymą, biudžeto asignavimų valdytojų programų išlaidų sąmatų vykdymo teisingumą, viešojo ir vidaus administravimo veiklą, vykdomas programas.
12. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:
12.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės valdomose įmonėse;
12.2. kiekvienais metais iki Vietos savivaldos įstatymo nustatytos datos parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
12.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;
12.4. rengia ir savivaldybės tarybai teikia išvadą vadovaudamas Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu ir (ar) Koncesijų įstatymu dėl parengto viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo, šioje išvadoje įvertina savivaldybės galimybes prisiimti ilgalaikius finansinius įsipareigojimus pagal viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą, teisines galimybes privačiam subjektui perduoti viešojo subjekto funkcijoms priskirtos veiklos ir (ar) ekonominės veiklos vykdymą ir šioms veikloms vykdyti reikalingą savivaldybės ir (arba) savivaldybės kontroliuojamų juridinių asmenų turtą, viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų konsolidavimo (jeigu toks konsolidavimas numatomas) sąlygas, taip pat teikia išvadą dėl pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;
12.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
12.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;
12.7. kontroliuoja Savivaldybės vietinių rinkliavų rinkimą;
12.8. Valstybės kontrolės prašymu teikia savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
12.9. atlieka kitas įstatymuose ir teisės aktuose priskirtas viešojo administravimo ir kitas funkcijas.
III SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
13. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis yra įstaigos vadovas ir asignavimų valdytojas. Savivaldybės kontrolierius atskaitingas Savivaldybės tarybai.
14. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Vienu iš pretendentų į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas konkurso komisijos narių skiriamas savivaldybių kontrolierius vienijančios asociacijos atstovas. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu Savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.
15. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (toliau – Darbo kodeksas) ir Vietos savivaldos įstatymas.
16. Savivaldybės kontrolierius vadovavimą Tarnybai įgyvendina leisdamas įsakymus, duodamas pavedimus, sudarydamas planus, priimdamas sprendimus, kitais įstatymų ir teisės aktų nustatytais būdais, formomis ir priemonėmis.
17. Savivaldybės kontrolierius vadovavimą Tarnybai įgyvendina leisdamas įsakymus, duodamas pavedimus, sudarydamas planus, priimdamas sprendimus, kitais įstatymų ir teisės aktų nustatytais būdais, formomis ir priemonėmis.
18. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis metų Tarnybos veiklos planais.
19. Tarnybos valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus bei vertinimus.
20. Tarnybos atliekamo išorės finansinio, atitikties ir veiklos audito principus, taisykles, procedūras nustato tarptautiniai aukščiausiųjų audito institucijų standartai ir Valstybės kontrolės patvirtintos metodikos. Audito atlikimo ir dokumentavimo tvarką tiek, kiek jos nereglamentuoja Valstybės kontrolės tvirtinamos metodikos, nustato Savivaldybės kontrolierius. Tarnybos valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis Tarnybos atliekamų auditų kokybės užtikrinimo tvarkos, etikos kodekso reikalavimų.
21. Audito bei kiti dokumentai yra Tarnybos nuosavybė ir negali būti perduodami tretiesiems asmenims be Savivaldybės kontrolieriaus sutikimo, išskyrus atvejus, kai: įstatymų nustatyta tvarka teismas reikalauja pateikti rašytinius įrodymus; įstatymų nustatyta tvarka teisėsaugos institucijos paima dokumentus.
22. Tarnybos valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.
23. Savivaldybės kontrolierius atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą.
24. Savivaldybės kontrolierius:
24.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Tarnybos nuostatus;
24.2. nustato Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, tvirtina pareigybių aprašymus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
24.3. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
24.4. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, jį teikia Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės administracijos padalinį, atliekantį centralizuoto vidaus audito funkcijas; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
24.5. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
24.6. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą arba vertinimą;
24.7. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas;
24.8. nurodo Savivaldybės merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą (ne trumpesnį kaip 30 dienų), per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;
24.9. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;
24.10. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
24.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
24.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
24.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
24.14. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje;
24.15. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
24.16. palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius bei bendradarbiauja su Valstybės kontrole, asociacijomis, audito ir kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, padaliniais, atliekančiais centralizuoto vidaus audito funkcijas;
24.17. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;
24.18. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;
24.19. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
24.20. pagal savo kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;
24.21. atstovauja Tarnybai teismuose, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose ir įstaigose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį;
24.22. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
24.23. atlieka kitas įstatymų ir teisės aktų jam pavestas funkcijas.
25. Savivaldybės kontrolieriui įstatymais numatytos atostogos, vykimas į komandiruotes suteikiamos ir įforminamos Savivaldybės kontrolieriaus įsakymu.
26. Sprendimai dėl Savivaldybės kontrolieriaus darbo laiko, darbo organizavimo formos ir (ar) darbo atlikimo būdo priimami Savivaldybės kontrolieriaus įsakymu.
IV SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
27. Tarnyba gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja šiems nuostatams ir Tarnybos veiklos tikslams.
28. Tarnyba gali savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, kurių paskirtis – įgyvendinti viešuosius interesus, jeigu toks jungimasis neprieštarauja Tarnybos nuostatams ir veiklos tikslams.
29. Tarnybai draudžiama:
29.1. būti kitų juridinių asmenų dalyve, išskyrus teisę jungtis į asociacijas;
29.2. steigti atstovybes;
29.3. užtikrinti kitų asmenų prievolių vykdymą;
29.4. savo vardu prisiimti skolinius įsipareigojimus pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet jomis neapsiribojant.
30. Įgyvendindami pavestus uždavinius ir atlikdami nustatytas funkcijas, Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis turi teisę:
30.1. reikalauti iš audituojamų Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovų atlikti kontrolinius matavimus, pinigų ir materialinių vertybių inventorizacijas bei kitus faktinius darbų bei paslaugų patikrinimus, dalyvauti atliekant šiuos patikrinimus;
30.2. audito metu tikrinti Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ir Savivaldybės valdomų įmonių dokumentus, pinigus, vertybinius popierius, materialines vertybes, taip pat jų saugojimo vietas;
30.3. reikalauti iš Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų bei Savivaldybės valdomų įmonių vadovų sudaryti tinkamas sąlygas auditui atlikti, Savivaldybės kontrolieriaus sprendimui (pavedimui) įvykdyti;
30.4. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo ar kito Savivaldybės kontrolieriaus pavedimo vykdymo metu įeiti į audituojamo (tikrinamo) subjekto patalpas, gauti visus reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis ir jų kopijas, gauti iš audituojamojo ar tikrinamojo subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus;
30.5. naudotis visa Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ir Savivaldybės valdomų įmonių archyvuose ir duomenų bazėse sukaupta informacija, reikalinga auditui, vertinimui ar kitam Savivaldybės kontrolieriaus pavedimui atlikti;
30.6. finansinio, atitikties ir veiklos audito metu pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
30.7. atliekant auditą, pasinaudoti Savivaldybės administracijos padalinio, atliekančio centralizuoto vidaus audito funkcijas, atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jeigu audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir Savivaldybės valdomose įmonėse dokumentais;
30.8. mokytis ir kelti kvalifikaciją įstatymų nustatyta tvarka.
31. Tarnyba metų veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.
32. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti tos Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
V SKYRIUS
VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
33. Valstybės kontrolė, kaip aukščiausioji audito institucija, valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Tarnybos atlikto audito išorinę peržiūrą.
34. Tarnybos vidaus auditas Savivaldybės tarybos iniciatyva atliekamas ne rečiau kaip kartą per 5 metus, nepriklausomo vidaus audito paslaugas įsigyjant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš Tarnybai skirtų asignavimų.
35. Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto kompetencija ir įgaliojimai Tarnybos atžvilgiu įtvirtinti Vietos savivaldos įstatyme.
36. Tarnybos veiklos ataskaitos, audito ataskaitos, išvados, vertinimai ir kita informacija skelbiama savivaldybės interneto tinklapyje www.rokiskis.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais informacija skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Tarnybos nuostatai tvirtinami ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka. Pakeistus Tarnybos nuostatus pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti Tarnybos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
38. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Rokiškio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. TS-289
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos savivaldybės kontrolierius (toliau – savivaldybės kontrolierius) yra valstybės tarnautojas – įstaigos vadovas, į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
II. PASKIRTIS
2. Savivaldybės kontrolieriaus pareigybė reikalinga Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos, viešojo administravimo ir kituose įstatymuose bei teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui nustatytoms audito, kontrolės funkcijoms atlikti bei vadovauti Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba).
III. VEIKLOS SRITIS
3. Šias pareigas einančio valstybės tarnautojo veiklos sritys:
3.1. bendroji veiklos sritis – vidaus administravimas (įstaigos administravimas, dokumentų valdymas, įstaigai skirtų asignavimų valdymas, personalo valdymas);
3.2. specialioji veiklos sritis – išorės finansinis ir veiklos auditas savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės valdomose įmonėse.
IV. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
4. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
4.1. turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą;
4.2. turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą;
4.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vietos savivaldą, savivaldybės biudžeto sudarymą, vykdymą, savivaldybės biudžeto lėšų, kitų piniginių išteklių naudojimą ir apskaitą, savivaldybės turto bei patikėjimo teise gauto valstybės turto valdymą, naudojimą, disponavimą, biudžetinių įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, viešųjų įstaigų veiklą ir apskaitą, finansinę atskaitomybę bei kitus teisės aktus;
4.4. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Tarptautinius audito standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius auditą ir kontrolę savivaldybėje, dokumentų rengimo taisykles;
4.5. gebėti planuoti ir organizuoti savo ir Tarnybos darbą, rengti Tarnybos administravimą reglamentuojančius teisės aktus;
4.6. mokėti rinkti, kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas;
4.7. gebėti sklandžiai dėstyti savo mintis žodžiu ir raštu, turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius;
4.8. mokėti dirbti kompiuteriu „Microsoft Office“ programiniu paketu.
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
5.1. tvirtina Kontrolės ir audito tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Kontrolės ir audito tarnybos personalo valdymo funkcijas;
5.2. leidžia įsakymus, organizuoja Kontrolės ir audito tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
5.3. sudaro Kontrolės ir audito tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su juo supažindina Valstybės kontrolę ir Centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
5.4. Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
5.5. turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
5.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
5.7. pats atlieka ir (arba) skiria Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
5.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;
5.9. teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje , o jei įmanoma – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
5.10. kiekvienais metais iki liepos 15 d. reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
5.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;
5.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
5.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
5.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;
5.15. reglamente nustatyta tvarka ir terminais pateikia Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą. Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
5.16. savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
5.17. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
5.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Kontrolės ir audito tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
5.19. teikia Vyriausybės atstovui informaciją apie Kontrolės ir audito tarnybos teiktas išvadas ir rekomendacijas.
5.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti atliekant savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
6. Savivaldybės kontrolierius yra pavaldus ir atskaitingas savivaldybės tarybai.
____________________________________
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos savivaldybės kontrolieriaus 2020-06-29 įsakymas
Nr. KĮP-6
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
KĮOP
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Pareigybės lygmuo – vyriausiasis specialistas (IX lygmuo).
2. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės kontrolieriui.
II SKYRIUS
VEIKLOS SRITIS
3. Priežiūra ir kontrolė.
4. Dokumentų valdymas.
5. Viešieji pirkimai.
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA
6. Savivaldybės išorės auditas ir kontrolė.
7. Įstaigos dokumentų valdymas.
8. Viešųjų pirkimų organizavimas.
IV SKYRIUS
FUNKCIJOS
9. Rengia dokumentacijos planą ir registrų sąrašą arba prireikus koordinuoja dokumentacijos planų ir registrų sąrašų rengimą.
10. Organizuoja archyvinių dokumentų saugojimą ir naudojimą arba prireikus koordinuoja archyvinių dokumentų saugojimo ir naudojimo organizavimą.
11. Rengia teisės aktų projektus ir kitus dokumentus dėl viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų dokumentų dėl viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo rengimą.
12. Rengia konkrečių viešųjų pirkimų dokumentus arba prireikus koordinuoja konkrečių viešųjų pirkimų dokumentų rengimą.
13. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl dokumentų valdymo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl dokumentų valdymo veiklų vykdymo rengimą.
14. Apdoroja su priežiūra ir (ar) kontrole susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja susijusios informacijos apdorojimą.
15. Nagrinėja skundus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl priežiūros ir (ar) kontrolės vykdymo arba prireikus koordinuoja skundų ir dokumentų sudėtingais klausimais dėl priežiūros ir (ar) kontrolės vykdymo nagrinėjimą, rengia atsakymus arba prireikus koordinuoja atsakymų rengimą.
16. Prižiūri su priežiūros ir (ar) kontrolės veiklomis susijusių sprendimų, rekomendacijų, nurodymų vykdymą arba prireikus koordinuoja su priežiūros ir (ar) kontrolės veiklomis susijusių sprendimų, rekomendacijų, nurodymų vykdymo priežiūrą.
17. Rengia ir teikia pasiūlymus su priežiūra ir (ar) kontrole susijusiais klausimais.
18. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl priežiūros ir (ar) kontrolės arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl priežiūros ir (ar) kontrolės rengimą.
19. Atlieka priežiūros ir (ar) kontrolės veiklas arba prireikus koordinuoja priežiūros ir (ar) kontrolės veiklų atlikimą.
20. Gavęs savivaldybės kontrolieriaus pavedimą, savarankiškai arba grupės sudėtyje, atlieka finansinius, teisėtumo ar veiklos auditus, teminius patikrinimus, nustatytas užduotis.
21. Paskirtas auditą atliekančios grupės vadovu formuoja užduotis grupės nariams,
koordinuoja jų veiksmus.
22. Užbaigę auditą ar teminį patikrinimą, apibendrina jo metu surinktą informaciją, parengia audito, patikrinimo ataskaitos projektą, audito išvados (jei teikiama) projektą ,esant reikalui, parengia sprendimo projektą.
23. Registruoja ir tvarko tarnybos dokumentus.
24. Tvarko darbo laiko apskaitą.
25. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su įstaigos veikla susijusius pavedimus.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
26. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
26.1. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
26.2. studijų kryptis – ekonomika;
26.3. studijų kryptis – teisė;
26.4. studijų kryptis – finansai;
26.5. studijų kryptis – apskaita;
26.6. darbo patirtis – finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse;
26.7. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai.
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
27. Bendrosios kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
27.1. komunikacija – 3;
27.2. analizė ir pagrindimas – 3;
27.3. patikimumas ir atsakingumas – 3;
27.4. organizuotumas – 3;
27.5. vertės visuomenei kūrimas – 3.
28. Specifinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
28.1. kontrolės ir priežiūros proceso valdymas – 3.
29. Profesinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos savivaldybės kontrolierės 2020-06-29 įsakymas
Nr. KĮP-6
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Pareigybės lygmuo – vyriausiasis specialistas (IX lygmuo).
2. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės kontrolieriui.
II SKYRIUS
VEIKLOS SRITIS
3. Priežiūra ir kontrolė.
4. Dokumentų valdymas.
5. Viešieji pirkimai.
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA
6. Savivaldybės išorės auditas ir kontrolė.
7. Įstaigos dokumentų valdymas.
8. Viešųjų pirkimų iniciavimas.
IV SKYRIUS
FUNKCIJOS
9. Apdoroja su priežiūra ir (ar) kontrole susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja susijusios informacijos apdorojimą.
10. Nagrinėja skundus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl priežiūros ir (ar) kontrolės vykdymo arba prireikus koordinuoja skundų ir dokumentų sudėtingais klausimais dėl priežiūros ir (ar) kontrolės vykdymo nagrinėjimą, rengia atsakymus arba prireikus koordinuoja atsakymų rengimą.
11. Prižiūri su priežiūros ir (ar) kontrolės veiklomis susijusių sprendimų, rekomendacijų, nurodymų vykdymą arba prireikus koordinuoja su priežiūros ir (ar) kontrolės veiklomis susijusių sprendimų, rekomendacijų, nurodymų vykdymo priežiūrą.
12. Rengia ir teikia pasiūlymus su priežiūra ir (ar) kontrole susijusiais klausimais.
13. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl priežiūros ir (ar) kontrolės arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl priežiūros ir (ar) kontrolės rengimą.
14. Atlieka priežiūros ir (ar) kontrolės veiklas arba prireikus koordinuoja priežiūros ir (ar) kontrolės veiklų atlikimą.
15. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl dokumentų valdymo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl dokumentų valdymo veiklų vykdymo rengimą.
16. Rengia ir teikia pasiūlymus su viešaisiais pirkimais susijusiais klausimais.
17. Rengia konkrečių viešųjų pirkimų dokumentus arba prireikus koordinuoja konkrečių viešųjų pirkimų dokumentų rengimą.
18. Gavęs savivaldybės kontrolieriaus pavedimą, savarankiškai arba grupės sudėtyje, atlieka finansinius, teisėtumo ar veiklos auditus, teminius patikrinimus, nustatytas užduotis.
19. Paskirtas auditą atliekančios grupės vadovu formuoja užduotis grupės nariams, koordinuoja jų veiksmus.
20. Užbaigęs auditą ar teminį patikrinimą, apibendrina jo metu surinktą informaciją, parengia audito, patikrinimo ataskaitos projektą, audito išvados (jei teikiama) projektą, esant reikalui, parengia sprendimo projektą.
21. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su įstaigos veikla susijusius pavedimus.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
22. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
22.1. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
22.2. studijų kryptis – ekonomika;
22.3. studijų kryptis – teisė;
22.4. studijų kryptis – finansai;
22.5. studijų kryptis – apskaita;
22.6. darbo patirtis – finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse;
22.7. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai.
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
23. Bendrosios kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
23.1. komunikacija – 3;
23.2. analizė ir pagrindimas – 3;
23.3. patikimumas ir atsakingumas – 3;
23.4. organizuotumas – 3;
23.5. vertės visuomenei kūrimas – 3.
24. Specifinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
24.1. kontrolės ir priežiūros proceso valdymas – 3.
25. Profesinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės.
Našumo slapukai
Šie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja.
Reklaminiai slapukai
Šie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą.