- Meras, vicemerai, mero patarėja ir posėdžių sekretorė
- Savivaldybės administracija
- Kontrolės ir audito tarnyba
- Komisijos, tarybos, darbo grupės
- Architektūros ir paveldosaugos skyrius
- Bendrasis skyrius
- Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius
- Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius
- Centralizuota vidaus audito tarnyba
- Finansų skyrius
- Komunikacijos ir kultūros skyrius
- Socialinės paramos ir sveikatos skyrius
- Statybos ir infrastruktūros plėtros skyrius
- Strateginio planavimo ir investicijų skyrius
- Viešųjų pirkimų skyrius
- Švietimo ir sporto skyrius
- Teisės ir personalo skyrius
- Turto valdymo ir ūkio skyrius
- Žemės ūkio skyrius
- Seniūnijos
Tarnybos nuostatai
PATVIRTINTA
Rokiškio rajono savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. TS-224
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) yra dokumentas, kuriuo Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) vadovaujasi savo veikloje.
2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Rokiškio rajono savivaldybės biudžeto, turinti sąskaitą banke, herbinį anspaudą su pavadinimu „Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba“. Juridinio asmens kodas 188662691.
3. Tarnybos buveinės adresas – Sąjūdžio a. 1, LT-42136 Rokiškis.
4. Tarnybos veikla neterminuota. Tarnybos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.
5. Tarnybos savininkas yra Rokiškio rajono savivaldybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Rokiškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), kurios išimtinė kompetencija yra:
5.1. sprendimų dėl savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų priėmimas;
5.2. Tarnybos steigimas;
5.3. didžiausio valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus Tarnyboje nustatymas;
5.4. Tarnybos metinių ataskaitų rinkinio svarstymas ir sprendimo dėl jo priėmimas;
5.5. įstatymų numatyto savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas;
5.6. Tarnybos nuostatų tvirtinimas.
6. Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarko, ūkinį, materialinį aptarnavimą atlieka Rokiškio rajono savivaldybės administracija.
7. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
8. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, tarptautiniais audito standartais, tarptautiniais
aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, SRITIS, TIKSLAS IR FUNKCIJOS
9. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20, veiklos sritis – išorės auditas ir kontrolė.
10. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
11. Tarnybos veiklos funkcijos:
11.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės valdomose įmonėse;
11.2. kiekvienais metais iki gegužės 15 d. rengia ir reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės metinio ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
11.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;
11.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;
11.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
11.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;
11.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
11.8. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.
III SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
12. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Jis yra įstaigos vadovas ir asignavimų valdytojas. Savivaldybės kontrolierius atskaitingas Savivaldybės tarybai.
13. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatyme nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos Tarnybos veiklą Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.
14. Savivaldybės kontrolieriui kasmetines, tikslines ir kitų rūšių atostogas suteikia ir į komandiruotes siunčia Savivaldybės meras.
15. Savivaldybės kontrolierius:
15.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
15.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
15.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės centralizuotą vidaus audito tarnybą, kiekvieni metai iki einamų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
15.4. Tarnybos veiklos planą kiekvieni metai per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
15.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
15.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;
15.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
15.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas, nurodo merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Meras, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 30 dienų, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;
15.9. teikia merui, savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
15.10. finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustačius nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
15.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
15.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
15.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;
15.14. reglamente nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia savivaldybės interneto svetainėje;
15.15. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
15.16. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
15.17. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
15.18. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus.
16. Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:
16.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus;
16.2. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, taip pat už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.
16.3. Vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, kitus Savivaldybės kontrolieriaus pavedimus ir užduotis.
IV SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
17. Tarnyba, įgyvendindama nustatytus tikslus ir vykdydama pavestas funkcijas, turi teisę:
17.1. savo kompetencijų klausimais kreiptis į Valstybės ir savivaldybės institucijas bei įstaigas;
17.2. reikalauti, kad finansinio, atitikties ir veiklos audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu Tarnybos darbuotojai netrukdomai įeitų į audituojamo subjekto patalpas;
17.3. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų reikalingus duomenis, informaciją, dokumentus bei jų patvirtintas kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjektų vadovų ir kitų darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus;
17.4. atliekamo audito metu pasinaudoti centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
17.5. nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti teisės aktų pažeidimai;
17.6. pasitelkti auditui atlikti reikiamus ekspertus (specialistus);
17.7. bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
17.8. būti Lietuvos Respublikos savivaldybių kontrolierių asociacijos nariu;
17.9. būti paramos gavėja.
18. Tarnyba turi teisę naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.
19. Savivaldybės kontrolierius, Tarnybos valstybės tarnautojai privalo:
19.1. būti objektyvūs ir nešališki, priskirtas funkcijas vykdyti profesionaliai ir nustatyta tvarka;
19.2. nesinaudoti ir neleisti naudotis tarnybine informacija kitokia tvarka ir mastu, nei nustato įstatymai;
19.3. imtis prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti nustatyti teisės aktų pažeidimai.
20. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti tos Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
V SKYRIUS
TARNYBOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PERĖMIMAS
21. Nesant savivaldybės kontrolieriaus (ligos, atostogų, komandiruotės metu ir kitais atvejais), jį pavaduoja Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas kitas Tarnybos valstybės tarnautojas.
22. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl savivaldybės kontrolieriaus atleidimo iš pareigų, buvęs savivaldybės kontrolierius sprendime nurodytu laiku turi perduoti reikalus Savivaldybės tarybos paskirtam ar kitam Savivaldybės tarybos įgaliotam asmeniui.
23. Perduodant reikalus, sudaroma komisija ir surašomas perdavimo – priėmimo aktas.
24. Reikalų perdavimo – priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos priimantis asmuo. Jeigu reikalus perduodantis arba juos priimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
25. Reikalų perdavimo – priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, kurių vienas lieka merui, kitas – reikalus priimančiam asmeniui. Buvęs savivaldybės kontrolierius turi teisę gauti akto kopiją.
26. Tarnybos tarnautojų reikalai perduodami ir priimami savivaldybės kontrolieriaus įsakymu, surašant reikalų perdavimo ir priėmimo aktą, kurį tvirtina savivaldybės kontrolierius.
VI SKYRIUS
VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
27. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.
28. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Tarnybos veiklos ataskaitos, audito ataskaitos, išvados ir kita informacija skelbiama savivaldybės interneto tinklapyje www.rokiskis.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais informacija skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
VII SKYRIUS
NUOSTATŲ KEITIMO TVARKA
30. Tarnybos nuostatus tvirtina, keičia, pripažįsta netekusiais galios Savivaldybės taryba.
31. Patvirtinti nuostatai, jų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre įstatymų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Tarnyba reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka.
____________
Rasa Šilytė
PATVIRTINTA
Rokiškio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. TS-289
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos savivaldybės kontrolierius (toliau – savivaldybės kontrolierius) yra valstybės tarnautojas – įstaigos vadovas, į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
II. PASKIRTIS
2. Savivaldybės kontrolieriaus pareigybė reikalinga Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos, viešojo administravimo ir kituose įstatymuose bei teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui nustatytoms audito, kontrolės funkcijoms atlikti bei vadovauti Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba).
III. VEIKLOS SRITIS
3. Šias pareigas einančio valstybės tarnautojo veiklos sritys:
3.1. bendroji veiklos sritis – vidaus administravimas (įstaigos administravimas, dokumentų valdymas, įstaigai skirtų asignavimų valdymas, personalo valdymas);
3.2. specialioji veiklos sritis – išorės finansinis ir veiklos auditas savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės valdomose įmonėse.
IV. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
4. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
4.1. turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą;
4.2. turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą;
4.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vietos savivaldą, savivaldybės biudžeto sudarymą, vykdymą, savivaldybės biudžeto lėšų, kitų piniginių išteklių naudojimą ir apskaitą, savivaldybės turto bei patikėjimo teise gauto valstybės turto valdymą, naudojimą, disponavimą, biudžetinių įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, viešųjų įstaigų veiklą ir apskaitą, finansinę atskaitomybę bei kitus teisės aktus;
4.4. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Tarptautinius audito standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius auditą ir kontrolę savivaldybėje, dokumentų rengimo taisykles;
4.5. gebėti planuoti ir organizuoti savo ir Tarnybos darbą, rengti Tarnybos administravimą reglamentuojančius teisės aktus;
4.6. mokėti rinkti, kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas;
4.7. gebėti sklandžiai dėstyti savo mintis žodžiu ir raštu, turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius;
4.8. mokėti dirbti kompiuteriu „Microsoft Office“ programiniu paketu.
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
5.1. tvirtina Kontrolės ir audito tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Kontrolės ir audito tarnybos personalo valdymo funkcijas;
5.2. leidžia įsakymus, organizuoja Kontrolės ir audito tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
5.3. sudaro Kontrolės ir audito tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su juo supažindina Valstybės kontrolę ir Centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
5.4. Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
5.5. turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
5.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
5.7. pats atlieka ir (arba) skiria Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
5.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;
5.9. teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje , o jei įmanoma – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
5.10. kiekvienais metais iki liepos 15 d. reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
5.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;
5.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
5.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
5.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;
5.15. reglamente nustatyta tvarka ir terminais pateikia Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą. Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
5.16. savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
5.17. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
5.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Kontrolės ir audito tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
5.19. teikia Vyriausybės atstovui informaciją apie Kontrolės ir audito tarnybos teiktas išvadas ir rekomendacijas.
5.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti atliekant savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
6. Savivaldybės kontrolierius yra pavaldus ir atskaitingas savivaldybės tarybai.
____________________________________
Daiva Girgždienė
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausioji specialistė
|
||||||||||||||||||||
KĮOP | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Aušra Beconienė
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausioji specialistė
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||