- Meras, mero pavaduotojas ir patarėjai
- Savivaldybės administracija
- Kontrolės ir audito tarnyba
- Architektūros ir paveldosaugos skyrius
- Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius
- Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius
- Finansų skyrius
- Teisės ir personalo skyrius
- Komunikacijos ir kultūros skyrius
- Bendrasis skyrius
- Centralizuota vidaus audito tarnyba
- Socialinės paramos ir sveikatos skyrius
- Statybos ir infrastruktūros plėtros skyrius
- Strateginio planavimo, investicijų ir viešųjų pirkimų skyrius
- Švietimo ir sporto skyrius
- Turto valdymo ir ūkio skyrius
- Žemės ūkio skyrius
- Seniūnijos
Skyriaus nuostatai
Skyriaus nuostatai
Funkcijos
PAVIRTINTA
Rokiškio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. liepos 25 d. sprendimu Nr. TS-149
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, priskiriamas funkcijas ir veiklos tikslus, vadovo kompetenciją, jo skyrimo ir atleidimo tvarką, darbo organizavimą, valdymą, Tarnybos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Tarnybos pavadinimas – Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 188662691.
3. Tarnybos buveinės adresas: Respublikos 94, LT-42136, Rokiškis.
4. Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
5. Tarnybos savininkas yra Rokiškio rajono savivaldybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Rokiškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), kuri:
5.1. tvirtina Tarnybos nuostatus;
5.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima ir atleidžia savivaldybės kontrolierių;
5.3. kasmet Savivaldybės biudžete nustato skiriamų asignavimų dydį;
5.4. išklauso metinę Tarnybos ataskaitą, priima dėl jos sprendimą;
5.5. priima sprendimą dėl Tarnybos reorganizavimo ar likvidavimo;
5.6. sprendžia kitus Biudžetinių įstaigų, Vietos savivaldos, kituose įstatymuose ir Tarnybos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
6. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su pavadinimu ir savivaldybės herbu, atsiskaitomąją sąskaitą banke.
7. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
8. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.
II. TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, TIKSLAS IR FUNKCIJOS
9. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla (kodas 84.11.20).
10. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
11. Tarnybos veiklos funkcijos:
11.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;
11.2. kiekvienais metais iki liepos 15 d. rengia ir reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;
11.3. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;
11.4. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;
11.5. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;
11.6. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
11.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
11.8. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Tarnybos kompetencijai;
11.9. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.
III. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS, KOMPETENCIJA
12. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Jis yra įstaigos vadovas ir asignavimų valdytojas. Savivaldybės kontrolierius atskaitingas Savivaldybės tarybai.
13. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityje stažą.
14. Sprendimą dėl savivaldybės kontrolieriaus priėmimo ir atleidimo priima Savivaldybės taryba.
15. Savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymą tvirtina, sudaro pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisiją, nustato savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokestį, nustato didžiausią valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių Tarnyboje – Savivaldybės taryba.
16. Savivaldybės kontrolieriui kasmetines, tikslines ir kitų rūšių atostogas suteikia ir į komandiruotes siunčia Savivaldybės meras.
17. Savivaldybės kontrolierius:
17.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus, Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
17.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos kėlimą;
17.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su juo supažindina Valstybės kontrolę ir Centralizuotą vidaus audito tarnybą, kasmet iki einamų metų lapkričio 15 dienos jį tvirtina, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
17.4. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų pateikia Valstybės kontrolei;
17.5. turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
17.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
17.7. pats atlieka ir (ar) skiria Tarnybos valstybės tarnautojams atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
17.8. priima sprendimus pagal finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;
17.9. teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;
17.10. kiekvienais metais iki liepos 15 d. reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
17.11. finansinio ir audito metu nustačius nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;
17.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
17.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
17.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;
17.15. reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą;
17.16. savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
17.17. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
17.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
17.19. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės tarybos Administracinei komisijai;
17.20. teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;
17.21. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio rezultatus.
18. Tarnybos valstybės tarnautojai:
18.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus, patikrinimus, vykdo kitus pavedimus ir funkcijas;
18.2. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, taip pat už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;
18.3. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės tarybos Administracinei komisijai.
IV. TARNYBOS TARNAUTOJŲ PAREIGOS IR TEISĖS
19. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai privalo:
19.1. vykdyti Valstybės tarnybos įstatyme valstybės tarnautojams nustatytas pareigas;
19.2. vykdyti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;
19.3. gerbti subjekto, kurio veikla tikrinama ar audituojama, teises ir teisėtus interesus; 19.4. neskelbti atlikto audito duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita;
19.5. saugoti valstybės ir tarnybos paslaptis;
19.6. nesinaudoti ir neleisti naudotis tarnybine ar su tarnyba susijusia riboto naudojimo informacija kitokia tvarka ir mastu, nei nustato įstatymai ir kiti teisės aktai;
19.7. audito metu nustačius nusikalstamos veikos požymių, pranešti teisėsaugos institucijoms;
19.8. surašyti dokumentų paėmimo aktą, jeigu atliekant auditą ar kontrolės funkcijas, laikinai paimami subjekto dokumentai;
19.9. laikytis veiklos etikos taisyklių;
19.10. informuoti tiesioginį vadovą, jeigu įžvelgiama, kad, atliekant auditą ar patikrinimą, gali kilti viešų ir privačių interesų konfliktas;
19.11. vykdyti teisėtus pavedimus;
19.12. Valstybės kontrolės prašymu teikti Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus išorinei peržiūrai atlikti.
20. Įgyvendindami Tarnybai nustatytus tikslus ir vykdydami pavestas funkcijas, savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:
20.1. savarankiškai pasirinkti audito procedūras;
20.2. audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu gauti tinkamas sąlygas darbui;
20.3. netrukdomai patekti į visas audituojamo ar tikrinamo subjekto patalpas;
20.4. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų reikalingus duomenis, informaciją, dokumentus bei jų patvirtintas kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjektų vadovų ir kitų darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus;
20.5. atliekamo audito metu pasinaudoti centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
20.6. nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti teisės aktų pažeidimai;
20.7. pasitelkti auditui atlikti reikiamus ekspertus (specialistus);
20.8. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikti nagrinėti savivaldybės tarybos administracinei komisijai;
20.9. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.
21. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybinių santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės Tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymuose.
22. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Jų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
V. TARNYBOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PERĖMIMAS
23. Nesant savivaldybės kontrolieriaus (ligos, atostogų, komandiruotės metu ir kitais atvejais), jį pavaduoja kitas Tarnybos valstybės tarnautojas, kuriam pareigybės aprašyme tai numatyta.
24. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl savivaldybės kontrolieriaus atleidimo iš pareigų, buvęs savivaldybės kontrolierius sprendime nurodytu laiku turi perduoti reikalus savivaldybės tarybos paskirtam ar kitam savivaldybės tarybos įgaliotam asmeniui.
25. Perduodant reikalus, sudaroma komisija ir surašomas perdavimo – priėmimo aktas.
26. Reikalų perdavimo – priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos priimantis asmuo. Jeigu reikalus perduodantis arba juos priimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
27. Reikalų perdavimo – priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, kurių vienas lieka merui, kitas – reikalus priimančiam asmeniui. Buvęs savivaldybės kontrolierius turi teisę gauti akto kopiją.
28. Tarnybos tarnautojų reikalai perduodami ir priimami savivaldybės kontrolieriaus įsakymu, surašant reikalų perdavimo ir priėmimo aktą, kurį tvirtina savivaldybės kontrolierius.
VI. VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
29. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.
30. Tarnybos finansinį auditą savivaldybės tarybos sprendimu gali atlikti nepriklausoma audito įmonė.
31. Tarnybos veiklos ataskaitos, audito ataskaitos, išvados ir kita informacija skelbiama savivaldybės interneto tinklapyje www.rokiskis.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais informacija skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
VII. NUOSTATŲ KEITIMO TVARKA
32. Tarnybos nuostatai keičiami pasikeitus teisės aktams.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Tarnyba reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka.
____________
Danguolė Namajūnienė
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolierė
Danguolė Namajūnienė
Funkcijos
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolierius yra įstaigos vadovas.
2. Pareigybės lygis – A.
3. Pareigybės kategorija – 15 .
II. PASKIRTIS
4. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolieriaus (toliau – Savivaldybės kontrolierius) pareigybė reikalinga vadovauti Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai (toliau – Tarnyba), užtikrinant teisės aktais nustatytų tarnybai uždavinių įgyvendinimą – prižiūrėti ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
III. VEIKLOS SRITIS
5. Savivaldybės kontrolieriaus veiklos sritys:
5.1 bendroji veiklos sritis – vidaus administravimas;
5.2 specialioji veiklos sritis – išorės finansinis ir veiklos auditas bei kontrolė.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
6. Savivaldybės kontrolierius turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
6.1 turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą;
6.2 turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityje stažą;
6.3 būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vietos savivaldą, savivaldybės biudžeto sudarymą, vykdymą, savivaldybės biudžeto lėšų, kitų piniginių išteklių naudojimą ir apskaitą, savivaldybės turto bei patikėjimo teise gauto valstybės turto valdymą, naudojimą, disponavimą, biudžetinių įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, viešųjų įstaigų veiklą ir apskaitą, finansinę atskaitomybę bei kitus teisės aktus;
6.4 išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Tarptautinius audito standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius auditą ir kontrolę savivaldybėje, dokumentų rengimo taisykles;
6.5 gebėti planuoti ir organizuoti savo ir Tarnybos darbą, rengti Tarnybos administravimą reglamentuojančius teisės aktus;
6.6 mokėti rinkti, kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas;
6.7 gebėti sklandžiai dėstyti savo mintis žodžiu ir raštu, turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius;
6.8 mokėti dirbti kompiuteriu (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet Explorer programomis).
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Savivaldybės kontrolierius vykdo šias funkcijas:
7.1 tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
7.2 leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
7.3 sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su juo supažindina Valstybės kontrolę ir Centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
7.4 Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei; 7.5 turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
7.6 valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
7.7 pats atlieka ir (arba) paveda Tarnybos valstybės tarnautojams atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
7.8 priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;
7.9 teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje , o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
7.10 kiekvienais metais iki liepos 15 d. reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
7.11 finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;
7.12 imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
7.13 nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
7.14 įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;
7.15 reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą. Veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
7.16 savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
7.17 atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
7.18 atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
7.19 teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas.
7.20 sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
8. Savivaldybės kontrolierius atskaitingas savivaldybės tarybai.
Daiva Girgždienė
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausioji specialistė
Daiva Girgždienė
Funkcijos
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės tarnautojas.
2. Pareigybės lygis – A.
3. Pareigybės kategorija – 11.
II. PASKIRTIS
4. Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga atlikti finansinius, teisėtumo, veiklos auditus bei kitus patikrinimus savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse bei tvarkyti įstaigos dokumentaciją.
III. VEIKLOS SRITIS
5. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo:
5.1 bendrosios veiklos srities funkcijas – įstaigos dokumentų valdymą, viešųjų pirkimų organizavimą;
5.2 specialiosios veiklos srities funkcijas – savivaldybės išorės auditą ir kontrolę.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS
TARNAUTOJUI
6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
6.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities: socialinių studijų krypties (ekonomikos) ar verslo ir vadybos studijų krypties (finansų, apskaitos) išsilavinimą;
6.2. turėti ne mažesnę kaip 1 metų darbo ekonomikos, finansų, buhalterinės apskaitos ar audito srityse patirtį;
6.3. mokėti dirbti kompiuteriu (MS Word, MS Excel, Outlook Express, Internet Explorer programomis);
6.4. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, viešojo sektoriaus apskaitą ir finansinę atskaitomybę, buhalterinės apskaitos organizavimą ir tvarkymą, viešuosius pirkimus, savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą, turto valdymą, strateginį planavimą, dokumentų rengimą ir tvarkymą;
6.5. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje tarptautinius audito standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius auditą ir kontrolę savivaldybėje;
6.6. mokėti kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti auditų ar patikrinimų metu surinktą informaciją, rengti auditų ataskaitas, išvadas, sprendimus, pasiūlymus.
6.7. gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.1. gavęs savivaldybės kontrolieriaus pavedimą, savarankiškai arba grupės sudėtyje, atlieka finansinius, teisėtumo ar veiklos auditus, teminius patikrinimus, nustatytas užduotis;
7.2. paskirtas auditą atliekančios grupės vadovu formuoja užduotis grupės nariams, koordinuoja jų veiksmus;
7.3. užbaigęs auditą ar teminį patikrinimą, apibendrina jo metu surinktą informaciją, parengia audito, patikrinimo ataskaitos projektą, audito išvados (jei teikiama) projektą, esant reikalui, parengia sprendimo projektą;
7.4. rengia kitus su audito atlikimu susijusius dokumentus (raštus, pasiūlymus ir pan.);
7.5. kontroliuoja nurodymų dėl audito metu nustatytų trūkumų pašalinimo vykdymą bei pateiktų rekomendacijų įgyvendinimą;
7.6. tarnyboje nustatyta tvarka atlieka vidinę audito peržiūrą bei tvarko atliekamo audito bylas;
7.7. nagrinėja audito atlikimo metodiką, jos pasikeitimus, kitų audito institucijų praktiką ir teikia savivaldybės kontrolieriui siūlymus tarnybos auditų kokybės ir veiklos tobulinimui;
7.8. dalyvauja rengiant tarnybos veiklos planą, veiklos ataskaitą ir išvadas tarybai;
7.9. registruoja ir tvarko tarnybos dokumentus, darbo laiko apskaitą, rengia dokumentacijos planus, registrų sąrašus, bylų aprašus, naikinimo aktus ir dokumentus archyviniam saugojimui;
7.10. organizuoja tarnybos viešuosius pirkimus;
7.11. tiria gyventojų prašymus ir skundus, atlieka kitus, su tarnybos atliekamomis funkcijomis susijusius, nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
7.12. atlieka savivaldybės kontrolieriaus funkcijas jam atostogaujant, išvykus ar nesant tarnyboje dėl kitų priežasčių.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės kontrolieriui.
Aušra Beconienė
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyriausioji specialistė
Aušra Beconienė
Funkcijos
PATVIRTINTA
Rokiškio rajono savivaldybės kontrolierės
2019 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. KĮP-5
ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Kontrolės ir audito tarnybos vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės tarnautojas.
II. SKYRIUS
PASKIRTIS
2. Kontrolės ir audito tarnybos vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga atlikti finansinius, teisėtumo, veiklos auditus bei kitus patikrinimus savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse bei tvarkyti įstaigos dokumentaciją.
III. SKYRIUS
VEIKLOS SRITIS
3. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo:
3.1 bendrosios veiklos srities funkcijas – įstaigos dokumentų valdymą, viešųjų pirkimų organizavimą;
3.2 specialiosios veiklos srities funkcijas – savivaldybės išorės auditą ir kontrolę.
IV. SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS
TARNAUTOJUI
4. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities: socialinių studijų krypčių grupės (ekonomikos krypties) ar teisės studijų krypčių grupės (teisės krypties) ar verslo ir vadybos studijų krypčių grupės (finansų ar apskaitos krypties) išsilavinimą
4.2. turėti ne mažesnę kaip 1 metų darbo ekonomikos, teisės, finansų, buhalterinės apskaitos ar audito srityse patirtį;
4.3. mokėti dirbti kompiuteriu (MS Word, MS Excel, Outlook Express, Internet Explorer programomis);
4.4. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, viešojo sektoriaus apskaitą ir finansinę atskaitomybę, buhalterinės apskaitos organizavimą ir tvarkymą, viešuosius pirkimus, savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą, turto valdymą, strateginį planavimą, dokumentų rengimą ir tvarkymą;
4.5. išmanyti ir gebėti taikyti praktinėje veikloje tarptautinius audito standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius auditą ir kontrolę savivaldybėje;
4.6. mokėti kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti auditų ar patikrinimų metu surinktą informaciją, rengti auditų ataskaitas, išvadas, sprendimus, pasiūlymus;
4.7. gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
V. SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
5.1. gavęs savivaldybės kontrolieriaus pavedimą, savarankiškai arba grupės sudėtyje, atlieka finansinius, teisėtumo ar veiklos auditus, teminius patikrinimus, nustatytas užduotis;
5.2. paskirtas auditą atliekančios grupės vadovu formuoja užduotis grupės nariams, koordinuoja jų veiksmus;
5.3. užbaigęs auditą ar teminį patikrinimą, apibendrina jo metu surinktą informaciją, parengia audito, patikrinimo ataskaitos projektą, audito išvados (jei teikiama) projektą, esant reikalui, parengia sprendimo projektą;
5.4. rengia kitus su audito atlikimu susijusius dokumentus (raštus, pasiūlymus ir pan.);
5.5. kontroliuoja nurodymų dėl audito metu nustatytų trūkumų pašalinimo vykdymą bei pateiktų rekomendacijų įgyvendinimą;
5.6. tarnyboje nustatyta tvarka atlieka vidinę audito peržiūrą bei tvarko atliekamo audito bylas;
5.7. nagrinėja audito atlikimo metodiką, jos pasikeitimus, kitų audito institucijų praktiką ir teikia savivaldybės kontrolieriui siūlymus tarnybos auditų kokybės ir veiklos tobulinimui;
5.8. dalyvauja rengiant tarnybos veiklos planą, veiklos ataskaitą ir išvadas tarybai;
5.9. registruoja ir tvarko tarnybos dokumentus, darbo laiko apskaitą, rengia dokumentacijos planus, registrų sąrašus, bylų aprašus, naikinimo aktus ir dokumentus archyviniam saugojimui;
5.10. tiria gyventojų prašymus ir skundus, atlieka kitus, su tarnybos atliekamomis funkcijomis susijusius, nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
5.11. atlieka savivaldybės kontrolieriaus funkcijas jam atostogaujant, išvykus ar nesant tarnyboje dėl kitų priežasčių.
VI. SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
6. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės kontrolieriui.