Daugiabučių administravimas
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimas ir priežiūra
Daugiabučių namų bendrosios nuosavybės teisę reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (toliau – Kodeksas), kurio 4.72-4.85 straipsniuose nustatyta bendrosios nuosavybės įgyvendinimo — valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarka.
Numatytos trys bendrosios nuosavybės valdymo formos:
- Daugiabučio namo savininkams sudarius jungtinės veiklos sutartį;
- Įsteigus daugiabučio namo savininkų bendriją;
- Jeigu daugiabučių namų savininkai neįsteigę bendrijos arba nesudarę jungtinės veiklos sutarties, jų namo bendrąja nuosavybe turi rūpintis Savivaldybės paskirta administruojanti įmonė.
Rokiškio rajono savivaldybės administracija nuolat vykdo asmenų, pretenduojančių teikti administravimo paslaugas, atranką.
Informacija apie bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrinkimo ir skyrimo tvarką
Informuojame, kad, vadovaujantis Kodekso 4.84 straipsnio 2 dalimi bei Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2025 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. D1-16 „Dėl Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atranką, t. y. asmenis, pretenduojančius teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, atrenka savivaldybės administracija.
Šis aprašas taikomas savivaldybių vykdomosioms institucijoms, daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams ir asmenims, pretenduojantiems teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas.
Rokiškio rajone bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atranką vykdo Rokiškio rajono savivaldybės administracija (toliau – savivaldybės administracija), vadovaudamasi Kodekso 4.84 straipsnio 2 dalimi bei Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2025 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. D1-16 „Dėl Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Prašymus teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas Rokiškio rajono savivaldybės teritorijoje gali teikti Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybės narės piliečiai ar kiti fiziniai asmenys, ES valstybėje narėje įsteigti juridiniai asmenys arba kitos organizacijos ar jų padaliniai, kurie naudojasi ES teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, atitinkantys Civilinio kodekso 4.84 straipsnio 7 dalies nuostatas, ir kurių teikiamų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų tarifo dydis neviršija tarifo, apskaičiuoto pagal 2019 m. rugsėjo 27 d. patvirtinto Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. TS-210 „Dėl AB Rokiškio butų ūkio teikiamų paslaugų tarifų nustatymo“ patvirtintą maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašą, dydžio (toliau – asmuo).
Asmenys, pretenduojantys teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, turi pateikti:
- Prašymą įtraukti į sąrašą (pridedama);
- Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus deklaraciją (pridedama);
- Registravimo pažymėjimo kopiją.
Dokumentus galima teikti:
el. paštu savivaldybe@rokiskis.lt, ar adresu: Rokiškio rajono savivaldybės administracija, 613 kab., Sąjūdžio a. 1, 42136.
Pretendentai, atitinkantys keliamus reikalavimus, savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu įrašomi į asmenų, pretenduojančių teikti Rokiškio rajono savivaldybės daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašą ir skelbiami Rokiškio rajono savivaldybės interneto svetainėje (nuoroda žemiau). Gavus naujus prašymus sąrašas bus nedelsiant papildomas.
Savininkai balsų dauguma pasirenka daugiabučio namo bendrosios nuosavybės objektų administratorių.
Jeigu administratoriaus skyrimo dieną prašymą pateikė tik vienas asmuo, pretenduojantis teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, tai savivaldybės administracija šį asmenį skiria administratoriumi nesušaukusi butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo ar nesuorganizavusi jų balsavimo raštu (Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašo, patvirtintu Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2025 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. D1-16 „Dėl Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 24 punktas.).
Paskyrus administratorių, savivaldybės administracija per 3 darbo dienas praneša apie šį paskyrimą administratoriumi paskirtam asmeniui išsiųsdama jam sprendimo kopiją ir apie administratoriaus paskyrimą paskelbia savivaldybės interneto svetainėje. Paskirtasis administratorius per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie jo paskyrimą gavimo dienos paskelbia apie save Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatuose nustatyta tvarka ir Nekilnojamojo turto registro nuostatuose nustatyta tvarka pateikia prašymą Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui dėl juridinio fakto „nustatytas bendrojo naudojimo objektų administravimas“ įregistravimo Nekilnojamojo turto registre.