Sena svetainė
Paraiškos finansavimui

Daugiabučių namų administravimas

DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

Informuojame, kad vadovaujantis teisės aktais visi daugiabučiai namai privalo turėti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratorių.
Daugiabučio namo bendroji dalinė nuosavybė yra valdoma bendraturčių susitarimu. Jie patys turi nuspręsti, koks valdymo būdas yra priimtiniausias: steigti daugiabučio namo savininkų bendriją ar sudaryti jungtinės veiklos sutartį. Daugiabučiams pastatams, kurių patalpų savininkai nesiėmė patys prižiūrėti nuosavo turto, savivaldybė turi skirti bendrojo naudojimo objektų administratorių. Administratorių iš Asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašo  turi pasirinkti butų ir kitų patalpų savininkai, o jų pasirinktą administratorių skirs savivaldybės meras.

Jei daugiabučiame name neįsteigta bendrija arba nesudaryta jungtinės veiklos sutartis, taip pat jei bendrija likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis, jei netenkina esamas namo administratorius kreipkitės Jums patogiu būdu:

Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Turto valdymo ir ūkio skyriaus vedėjos pavaduotoja Gailutė Vaikutienė, 618 kab., Sąjūdžio a. 1, 42136 Rokiškis, el. p. [email protected], tel. +370 458 52 306.


Daugiabučių namo bendrojo naudojimo objektų administravimą reglamentuojantys teisės aktai:


Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos kontrolė.

Rokiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. AV- 283 „Dėl 2020 m. planinio daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų patikrinimų plano patvirtinimo“ patvirtintas 2020 metų tikrinamų daugiabučių namų sąrašas kompleksiniam patikrinimui.

Svarbiausias tikrinimo tikslas – siekti, kad valdytojai užtikrintų daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų tinkamą būklę, laikytųsi teisės aktų reikalavimų kaupiant lėšas ir jas naudojant, teisingai parengtų ir patvirtintų privalomai sudaromus dokumentus ir apie savo veiklą tinkamai informuotų patalpų savininkus ir kt.

Pastaba. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai apie numatomą vykdyti patikrinimą bus informuojami raštu. Priežiūros ir kontrolės vykdytojų sprendimu valdytojų sąrašas bei jų tikrinimo terminas gali keistis.

2021 m. planinių patikrinimų ataskaita

2020 m. daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų planinių veiklos patikrinimų planas

Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos 2020 m. Planinių ir neplanuotų patikrinimų ataskaita


Informacija gyventojams

Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę atliks savivaldybės administracijos paskirti vykdytojai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalimi bei Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. TS-153 patvirtintomis  Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklėmis .

Dėl išsamesnės informacijos gyventojai gali kreiptis į Teisės ir personalo skyriaus vyriausiąją specialistę Daivą Jasiūnienę, tel. (8 458) 71365.


Informacija gyventojams

Rokiškio rajono savivaldybės administracija informuoja, kad vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, savivaldybei pagal įstatymų nustatytą kompetenciją pavesta vykdyti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų veiklos priežiūrą ir kontrolę.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014-07-27 įsakymu Nr. D1-612, Rokiškio rajono savivaldybės taryba 2016 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. TS-153 patvirtino Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administravimo veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles.
Siekdami racionalaus ir glaudaus bendradarbiavimo vykdant priežiūros ir kontrolės funkcijas, raginame daugiabučių namų valdytojus dar kartą peržiūrėti daugiabučio namo dokumentaciją ir pagal galimybes užtikrinti privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus.

Pagal patvirtintas taisykles, tikrinama:

1. Valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal  patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, juridinių asmenų registro duomenis);
2. Patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
3. Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
4. Daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
5. Namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar yra bendrojo naudojimo objektų valdytojo patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo  darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami vadovaujantis nustatyta tvarka;
6. Informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
7. Metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
8. Patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
9. Dokumentų ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui – ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami duomenys apie juridinio asmens buveinę, valdymo organus.


Informacija apie statinių techninės ir naudojimo priežiūros naują nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojimo tvarką.
Nuo 2017 m. sausio 1d. įsigaliojo nauja Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu patvirtinta Statybos techninio reglamento STR 1.07.03:2017 ,,Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamų turto kadastro objektų formavimo tvarka” aktuali statinių administravimą, statinių naudojimo ir techninę priežiūrą atliekantiems subjektams. Informaciją apie naują tvarką galite rasti pateiktoje prieigoje per internetą: < https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f5109e80ce8811e69e09f35d37acd719>.

Dėl išsamesnės informacijos prašome kreiptis į Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausiąją specialistę Daivą Jasiūnienę, Sąjūdžio a. 1, Rokiškis, 416 kab., tel. (8 458) 71170, el. p. [email protected], Turto valdymo ir ūkio skyriaus vedėjos pavaduotoją Gailutę Vaikutienę, 618 kab., Sąjūdžio a. 1, 42136 Rokiškis,  tel. (8 458) 52 306, el. p. [email protected].